REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

TALMET S.C. KAMIL PUCHAŁKA, ZUZANNA PUCHAŁKA

§1
Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady i warunki dokonywania zakupów w sklepie internetowym TALMET, funkcjonującym pod adresem witryny internetowej: www.aludrzwi.pl, prowadzonym przez TALMET S.C., Kamil Puchałka, Zuzanna Puchałka, ul. Krakowska 85B, 43-340 Kozy, NIP: 5470286060.
  2. Dale teleadresowe umożliwiające Klientowi kontakt ze Sprzedawcą:
    a) dres pocztowy: TALMET S.C., Kamil Puchałka, Zuzanna Puchałka, ul. Krakowska 85B, 43-340 Kozy;
    b) adres poczty elektronicznej: sklep@talmet.pl
    c) numer telefonu: 33 817 40 20
  3. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi i Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu na prawach konsumenta zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 287, z późn. zm.).
  4. Niniejszy Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.aludrzwi.pl Regulamin jest udostępniony na wyżej wskazanej stronie internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. Regulamin jest również udostępniany Klientowi przed zawarciem umowy.
  5. Określenia użyte w regulaminie mają następujące znaczenie:
    a) Klient – korzystające z usług Sklepu osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale mogące we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
    b) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą (Sprzedawcą) czynności prawnej (zakupu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
    c) Newsletter – usługa elektroniczna dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów), zawierających informacje o Sklepie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie.
    d) OWH – Ogólne Warunki Handlowe Sprzedawcy, opublikowane na stronie https://talmet.pl/.
    e) Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
    f) Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (zgodnie z art. 38a Ustawy o prawach konsumenta);
    g) Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki sprzedaży w sklepie internetowym Sprzedawcy;
    h) Sklep – strona internetowa, stanowiąca platformę umożliwiającą składanie Zamówień, znajdująca się pod adresem www.aludrzwi.pl
    i) Sprzedawca – TALMET S.C., Kamil Puchałka, Zuzanna Puchałka, ul. Krakowska 85B, 43-340 Kozy, NIP: 5470286060;
    j) Towar – przedmiot sprzedaży (rzecz ruchoma), który można złożyć zamówienie za pośrednictwem Sklepu;
    k) Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, na mocy której Sprzedawca sprzedaje Klientowi Towary określone w Zamówieniu, a Klient zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy cenę Towaru, powiększoną o koszty wysyłki, na zasadach określonych w Regulaminie, który staje się integralną częścią umowy sprzedaży;
    l) Usługa elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną świadczona drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344, z późn. zm.) przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu, w szczególności Sklep i Newsletter;
    m) Użytkownik – klient posiadający Konto udostępniane w ramach Sklepu;
    n) Zamówienie – oferta zawarcia umowy sprzedaży Towaru w niej wskazanego, złożona przez Klienta Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu lub w inny sposób wskazany w Regulaminie.

 

§ 2
Składanie zamówień

  1. Zamówienia składane przez Klientów przyjmowane są całodobowo, przez 7 dni tygodnia.
  2. W celu dokonania zakupu w Sklepie Klient składa Zamówienie poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu.
  3. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wybór Towaru, jego specyfikacji, w tym wymiarów, sposobu otwierania, koloru, rodzajów ewentualnych dodatków, a następnie dodanie go do koszyka, podania koniecznych danych, wyboru formy płatności i dostawy, opcji montażu, złożenia oświadczeń, o których mowa w ust. 5 oraz zatwierdzenia zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” oraz dokonania zapłaty całej kwoty lub zaliczki (w przypadku złożenia zamówienia bez opcji montażu).
  4. W trakcie procedury składania Zamówienia Klient musi podać wymagane dane pozwalające na weryfikację Klienta i ewentualnie odbiorcy Towaru (jeżeli istnieje taka konieczność), które są prawdziwe i zgodne z rzeczywistością. Klient zobowiązany jest podać obligatoryjnie swoje imię i nazwisko, a w przypadku osoby prawnej – firmę oraz jej NIP, dane teleadresowe do wysyłki zakupionego Towaru, nr telefonu oraz adres poczty elektronicznej.
  5. Klient musi wyrazić zgodę na treść i warunki Regulaminu, złożyć oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji OWH, a także może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, na adres e-mail wskazany w Zamówieniu.
  6. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adres mailowy Klienta wskazany w Zamówieniu), informując jednocześnie o jego przyjęciu do realizacji. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia Zamówienia, gdy budzi ono uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty, przy czym Sprzedawca zobowiązany jest do całkowitego zwrotu zapłaconej przez Klienta kwoty.
  7. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740, z późn. zm.). Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego Towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę skutecznego złożenia Zamówienia przez Klienta i przyjęcia do realizacji, w tym jego opłacenia.
  8. Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu oraz przesłanie potwierdzenia, o którym mowa w ust. 6 powyżej.
  9. W wyniku zawarcia Umowy Sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność zamówionej w Sklepie rzeczy a Klient do odbioru zamówionego towaru. Towar będzie dostarczany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wedle wyboru Klienta.
  10. Dla stron umowy sprzedaży wiążące są informacje zawarte w opisie Towaru, znajdującym się na stronie internetowej Sklepu w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w jego skład.
  11. Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce Dostawa i płatność.
  12. Koszty dostawy określone są zakładce Dostawa i płatność w rubryce Twoje Zamówienie.
  13. W przypadku złożenia Zamówienia bez opcji montażu, warunkiem wydania towaru jest zapłata za Towar i koszty dostawy, z zastrzeżeniem ust. 12.
  14. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych lub modernizacyjnych systemu Sklepu, mogących powodować przejściowe utrudnienia lub uniemożliwienie Klientom korzystanie ze Sklepu.

§ 3
Zasady realizacji Zamówień bez opcji montażu

  1. Po dokonaniu zakupu oraz otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 6, Sprzedawca dokonuje stosownej analizy i odrębną wiadomością (przesłaną za pośrednictwem poczty elektronicznej) informuje Klienta o orientacyjnym czasie realizacji zamówienia oraz przybliżonym terminie dostawy lub odbioru zamówionego Towaru. Po wyprodukowaniu zamówionego Towaru Klient za pośrednictwem poczty elektronicznej poinformuje Klienta o zakończeniu realizacji zamówienia oraz gotowości do dostawy Towaru lub jego odbioru przez Klienta. Sprzedawca zobowiązany jest do informowania o wszelkich zmianach w zakresie realizacji zamówienia.
  2. Klient będący osobą fizyczną lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym uprawniony jest do uzyskania w przypadku dokonania zakupu Towaru do usługi bezpłatnego montażu na zasadach określonych w OWH.
  3. Zamówiony Towar Sprzedawca wysyła za pośrednictwem Furgonetka.pl  Klient może również odebrać zakupiony Towar osobiście w siedzibie Sprzedawcy, nie ponosi wtedy kosztów wysyłki.

§ 4
Zasady realizacji Zamówień z opcją montażu

  1. Po złożeniu Zamówienia z opcją montażu za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu, Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 6. Sprzedawca dokonuje stosownej analizy i odrębną wiadomością (przesłaną za pośrednictwem poczty elektronicznej) przekazuje fakturę proforma na usługę wykonania pomiarów.
  2. Po opłaceniu przez Klienta faktury proforma, na wskazany przez Klienta adres Sprzedawca wysyła uprawnione do wykonania pomiarów osoby.
  3. Po wykonaniu pomiarów następuje weryfikacja, czy wymiary podane w złożonym zamówieniu są prawidłowe i  Sprzedawca, jeżeli to konieczne dokonuje aktualizacji oferty. Dopuszcza się zmianę pierwotnej ceny określonej w zamówieniu, jeżeli pomiary wykażą inne wymiary lub specyfikację danego Towaru. Po wykonaniu pomiarów Sprzedawca przesyła Klientowi fakturę VAT do wystawionej uprzednio faktury proforma.
  4. W terminie 7 dni od daty wykonania pomiarów, Sprzedawca wysyła klientowi zaktualizowaną ofertę – w przypadku jej akceptacji, Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia i wystawia stosowną Fakturę VAT za zamówiony Towar.
  5. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą akceptacji Klienta zaktualizowanej ofert i potwierdzenia przez Sprzedawcę skutecznego złożenia Zamówienia przez Klienta i przyjęcia do realizacji oraz po opłaceniu przez Klienta wystawionej Faktury VAT.
  6. Sprzedawca zastrzega, że procedura realizacji Zamówienia może zostać wstrzymana do czasu zapłaty przez Klienta ustalone ceny zgodnie z wystawioną Fakturą VAT.
  7. Faktura VAT wystawiona za zamówiony Towar zostanie pomniejszona o opłacone przez Klienta usługi pomiaru (np. w przypadku zapłaty za usługi pomiaru kwoty 500,00 zł brutto, za Zamówienie o wartości 10.000,00 zł brutto, zostanie wystawiona Faktura VAT o wartości 9.500,00 zł brutto – odliczenia polega kwota za wykonane usługi pomiaru).

§ 5
Zasady dokonywania rozliczeń

  1. Ceny Towarów oraz koszty dostawy udostępnione w Sklepie podawane są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług (VAT) w aktualnie obowiązującej stawce, stanowią zatem ceny brutto, przy czym:
    a) w przypadku złożenia Zamówienia bez opcji montażu, cena zostanie powiększona o należny podatek VAT w wysokości 23%;
    b) w przypadku złożenia Zamówienia z opcją montażu, cena może zostać powiększona o należny podatek VAT w wysokości 8% – w tym przypadku Klient zobowiązany jest do złożenia stosownego oświadczenia, że spełnia wymogi uprawniające go do zastosowania obniżonej stawki VAT.
  2. Wszelkie płatności dokonywane na rzecz Sprzedawcy za zakupione Towary oraz kosztów dostawy odbywają się za pośrednictwem:
    a) bramki do szybkich płatności
    b) przelewem na nr rachunku bankowego Sprzedawcy wskazany na fakturach (proforma i VAT) – w przypadku Zamówień z opcją montażu;
  3. Wszelkie zwroty płatności na rzecz Klienta dokonywane są przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte wybrane w trakcie składania Zamówienia. Sprzedawca w porozumieniu z Klientem, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Klienta dodatkowych kosztów.
  4. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy z dokonaniem płatności, stojących po stronie systemu płatności internetowych lub banku.

§ 6
Konto

  1. Każdy z Klientów uprawniony jest oraz posiada możliwość założenia indywidulanego konta użytkownika. Utworzenie Konta pozwala na łatwiejsze dokonywanie zakupów, bez konieczności podawania każdorazowo koniecznych danych, umożliwia wgląd do historii zamówień.
  2. W celu założenia indywidualnego konta użytkownika konieczne jest dokonanie rejestracji za pośrednictwem specjalnego formularza udostępnianego na stronie internetowej Sklepu.
  3. W trakcie rejestracji konieczne jest podanie następujących danych osobowych:
    a) imię i nazwisko lub nazwa firmy;
    b) adres zamieszkania/siedziby;
    c) adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż podany adres zamieszkania/siedziby;
    d) PESEL lub KRS, NIP, REGON;
    e) adres poczty elektronicznej (e-mail);
    f) nr telefonu kontaktowego;
  4. W przypadku rejestracji Klient musi złożyć następujące oświadczenia/wyrazić zgody:
    a) oświadczenie iż zapoznał się i akceptuje treść niniejszego regulaminu;
    b) oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu do wiadomości polityki prywatności i cookies;
    c) oświadczenie, iż podane przez niego dane są kompletne i zgodne z prawdą;
    d) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych – w przypadku osób fizycznych;
  5. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie rejestracji Konta przesłany zostanie link umożliwiający weryfikację Konta. Logowanie do Konta polega na podaniu loginu oraz hasła ustalonych przez Klienta.
  6. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zasad poufności dotyczących swojego loginu i hasła do Konta, tj. takiego działania, które ograniczy możliwość uzyskania danych dostępowych oraz korzystanie z Konta przez osobę trzecią.
  7. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, iż podane dane osobowe są niezgodne z prawdą lub konto jest wykorzystywane przez inną niż Użytkownik osobę, organizator zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do portalu do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
  8. W przypadku podejrzenia, iż osoba trzecia pozyskała login i hasło do Konta oraz posiada potencjalną możliwość z korzystania z Konta, Użytkownik powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt pod adresem mailowym sklep@talmet.pl lub telefonicznie 33 817 40 20.
  9. Każdy Klient może założyć tylko jedno Konto.

§ 7
Us
ługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę

  1. Sprzedawca może świadczyć na rzecz Klientów następujące usługi elektroniczne:
    a) Sklep;
    b) Newsletter
  2. Szczegółowe zasady funkcjonowania Sklepu zostały określone w § 2 – § 5 niniejszego Regulaminu.
  3. Sprzedawca może świadczyć na rzecz Klientów usługę Newslettera po uprzednim wyrażeniu zgody przez Klienta. Korzystanie z Newsletter-a wymaga podania adresu poczty elektronicznej.
  4. Klient może zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w odnośnik znajdujący się w każdym przesłanym Newsletterze oraz potwierdzenie rezygnacji lub przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną na adresy wskazane w § 1 ust. 2.

§ 8
Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy

Klientom będącym osobami fizycznymi lub Przedsiębiorcami uprzywilejowanymi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość na podstawie  art. 38 ust. 1 pkt 3) ustawy o prawach konsumenta, tj. z uwagi na fakt, że przedmiotem zamówienia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta.

§ 9
Odpowiedzialność Stron i Postępowanie Reklamacyjne

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Towar bez wad.
  2. W przypadku złożenia Zamówienia bez opcji montażu Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za podane wymiary oraz specyfikację Towaru. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za sprzedany Towar, zaś Klient nie jest uprawniony do zwrotu lub odstąpienia od umowy, jeżeli Towar został wykonany zgodnie ze złożonym Zamówieniem.
  3. W przypadku złożenia Zamówienia z opcją montażu, Sprzedawca, po dokonaniu pomiarów, ponosi pełną odpowiedzialność za dostarczony Towar – w przypadku błędnie dokonanych pomiarów lub dostarczenia Towarów niezgodnych z prawidłowo wykonanymi pomiarami, Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, zaś Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Towar bez wad.
  4. Wszelkie zasady związane z postępowaniem reklamacyjnym zostały uregulowane w OWH.

§ 10
Ochrona prywatności

  1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
  2. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo – promocyjnych (Newsletter).
  3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  4. Szczegółowe zapisy dotyczące ochrony prywatności znajdują się w Polityce prywatności, dostępnej na stronie internetowej Sklepu.

§ 11
Własność intelektualna

Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.

 

§ 12
Wejście w życie i zmiany Regulaminu

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.03.2024
  2. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania zmian do Regulaminu, w szczególności w zakresie dostosowania jego postanowień do powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Zamówienia złożone przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu będą realizowane na dotychczasowych zasadach.

§ 13
Po
zostałe postanowienia

  1. Sprzedawca honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczyć lub wyłączyć jakichkolwiek praw Klientów wynikających z przepisów prawa. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jak również ustawy o prawach konsumenta oraz innych ustaw.
  2. Wszelkie spory związane z Zamówieniem, Towarem, Umową Sprzedaży, funkcjonowaniem Sklepu, działalnością Sprzedawcy lub wynikłe w związku z niniejszym Regulaminem będą rozpatrywane przez sądy powszechne lub administracyjne właściwe na podstawie stosownych przepisów prawa.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
    b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
    c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
  4. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Poznaniu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Klient, o którym mowa powyżej, ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  5. Jeżeli jakikolwiek sąd lub inny właściwy organ zdecyduje, że którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu jest niezgodne z prawem lub nieważne, pozostałe postanowienia pozostaną w pełnej mocy.
  6. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
  7. Strona Sklepu korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD), która dopasowuje treść strony do urządzenia na którym jest ona wyświetlana. Strona Sklepu jest przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach stacjonarnych jak i również urządzeniach mobilnych.
  8. Strona Sklepu posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.